Pages

Subscribe:

Pedoman Hidup

‎(`'•.¸ Andai KEBURUKAN & KEKURANGAN yang kita CARI dalam diri seseorang,maka amat2 MUSTAHIL untuk kita NAMPAK KEBAIKANNYA..

(`'•.¸ Tetapi,jika kita sedia MENERIMA kekurangan seseorang,pasti kita akan nampak seluruh KEBAIKANNYA..KEKURANGANNYA DIREDHAI, KELEBIHANNYA DISYUKURI..

(`'•.¸ Dan janganlah mudah MENGHUKUM seseorang di atas KESILAPANNYA.. Kelak kita akan BUTA dengan KESILAPAN & KEKURANGAN diri kita.. :))
  
subhanallah..... ;')

kadang-kadang ALLAH S.W.T patahkan semangat kita untuk selamatkan jiwa kita. DIA hancurkan hati kita agar kita kembali padaNYA. DIA berikan kita kesakitan agar kita terus bertahan. Dia beri kita kegagalan agar kita tak hilang panduan. DIA beri kita keuzuran agar kita menghargai diri. kadang-kadang ALLAH ambil semuanya dari kita agar kita tahu nilai semua benda yang dia beri.... begitulah kasih sayang PENCIPTA... maha Esa,... segalanya adalah miliknya...

~..LELAKI mana yang datang kepada si perempuan untuk TUJUAN BERCINTA dan bukannya untuk berkahwin, maka lelaki itu adalah FASIQ..berbeza jika lelaki itu datang untuk MELAMARNYA dan MEMINTA IZIN dengan ibubapa perempuan tersebut, maka lelaki itu jauh LEBIH BERAGAMA DAN LEBIH BERMARUAH..~

p/s : Lelaki yang benar-benar MENCINTAI kamu adalah lelaki yang BERGERAK ke arah PERKAHWINAN dengan segera..:)

‎...Adakalanya kita perlu MENANGIS agar kita tahu hidup ini bukan sekadar ketawa...
Dan akalanya kita perlu KETAWA agar kita tahu mahalnya nilai air mata...

Oleh itu...
BERSYUKUR ada orang yg MENYAKITI kita kerana dia MENABAHKAN kita...
BERSYUKUR ada orang yang TAK MENGENDAHKAN kita kerana dia yang MEMUPUK kita BERDIKARI...
BERSYUKUR ada orang yang MENJATUHKAN kita kerana dia yang MEMPERHEBATKAN kemampuan kita...
BERSYUKUR ada orang yang MENYIKSA kita kerana dia yang menguji KESABARAN & KETABAHAN kita...

MAKA...
Berhentilah mengeluh...
Hanya mengingati Allah hati menjadi tenang...

‎~..Memang SAKIT..ketika kita BERHARAP sseorang menemani hidup kita tetapi TAKDIR berkata lain..hanya meninggalkan rasa SAKIT dan pedih..akan tetapi PERCAYALAH, hal itu sesuatu yang TERBAIK dari Allah..kerana sudah jelas, segala kehidupan, PILIHAN..di tentukan oleh yang MAHA KUASA..

Jangan pernah menangis, akibat orang yang kita HARAPKAN tidak selamanya bersama kita..namun MENANGISLAH saat kita lupa pada yang Maha Kuasa, segala kesusahah akan HILANG pada waktunya dan akan menimbulkan KEINDAHAN kelak, percayalah pada KebesaranNya..bahawa Allah Maha Tahu, mana yang terbaik untuk hamba-hambaNya..bahagia BUKAN berada dihujung jalan, tetapi di sepanjang jalan..~

>>> Seringkali, KECEWA itu hadir..mungkin atau memang kerana kita menaruh harapan BESAR pada manusia, bukan pula pada Allah.. ♥♥

p/s : Rupanya LEBIH BERAT menanggung AIR MATA di hati berbanding MENGESAT air mata di pipi..


Ada ketikanya insan yg kita sayang, membuatkan kita dalam keadaan teruji
Ada ketikanya insan yg kita sayang, membuatkan kita terkeliru
Ada ketikanya insan yg kita sayang, selalu membuatkan kita terluka
Ada ketikanya insan yg kita sayang, semakin membuatkan kita terkilan
Ada ketikanya insan yg kita sayang, membuat rasa sabar kita kian menipis
Ada ketikanya insan yg kita sayang, mengguris hati kita hingga menitis airmata
Namun kita ttp menyayanginya krn dia sentiasa bertakhta di hati ....


Awak...
Sejujurnya izinkan lah saya meluahkan isi hati saya pada awak,
Saya tahu awak tidak pernah percaya dengan kejujuran dan keikhlasan saya,
Mungkin awak punya kisah tersendiri dengan orang seperti saya,

Tapi awak...
Demi Tuhan,saya tidak seperti mereka yang pernah awak kenali dulu,
Saya benar-benar mencintai awak,kerana saya sendiri pun tidak tahu kenapa,
Tetapi yang nyatanya saya tidak bisa melupakan awak,
Apatah lagi mengantikan tempat awak dengan insan lain.

Awak...
Saya tahu,saya tidak setanding mereka yang mampu memberikan keindahan dunia pada awak,
Tetapi jika awak tahu keikhlasan cinta saya,
Pastinya awak akan sedar betapa berertinya cinta saya pada awak,
Dan tidak akan pernah ada insan lain yang mampu menandingi ketulusan cinta saya pada awak,

Awak...
Saya tidak salahkan awak bila awak berangapan saya ini mengatal,
Ataupun saya ini hanya sekadar ingin mempermainkan perasaan awak,
Tetapi awak...saya mohon,berilah saya sedikit ruang dihati awak agar dapat saya buktikan betapa untuhnya cinta saya pada awak,
Izinkan lah awak...

Awak...
Apakah menjadi satu dosa bila saya mencintai awak dengan seikhlas-ikhlas nya?
Hukum apakah yang mengharamkan cinta saya pada awak?
Sebenarnya saya tidak pernah mengundang kehadiran cinta itu didalam hidup saya,
Ia hadir mengikut ketentuan ilahi,dan saya redha menjadi penagih cinta awak,
Kerana saya tahu itu semua suratan takdir yang telah tersurat didalam hidup saya!!!

Awak...
Diatas kesedaran itu,saya tidak pernah marah mahupun berdendam pada awak,
Bila awak mengatakan saya ini kemaruk sangat pada awak,
Dan saya ini hanya MENYUSAHKAN HIDUP AWAK,
Saya hanyalah melakonkan watak kehidupan yang telah tersurat di dalam takdir saya,
Maafkan lah saya bila takdir saya benar-benar menyusahkan hidup awak,

Awak...
Sekali lagi saya pohon kemaafan dari awak,
Kerana di saat ini tanpa keizinan awak saya masih lagi mengikuti perkembangan hidup awak didalam FB awak,
Saya tahu awak tidak pernah tahu saya ada dalam FB awak,
Sebenarnya saya selalu menatapi gambar-gambar awak,
Dan saya selalu mengikuti ulasan-ulasan awak,
Terus terang saya katakan saya sedih bila saya mengenangkan kegagalan saya untuk memiliki awak,
Sedangkan mereka yang diberi peluang,terus mensia-siakan awak,
Terkadang itu saya tidak dapat kawal perasaan sedih saya hingga......
Tapi apakan daya takdir telah tersurat segala kejadian.

Maaf kan saya bila saya terus merindui awak,

MAAFKANLAH!!!!!

bercinta tak semesti bercouple

contoh ada orang tu jatuh cinta dekat seorang perempuan, tapi dia tak couple,tapi sebab dia cinta kan perempuan tu, untuk mengenali perempuan tu,dia risik2 melalui sahabat2 perempuan tu, pensyarah yang dia percaya, dan bertemu dengan kedua ibu bapa perempuan itu.
menyatakan kesungguhannya untuk menjadikan perempuan itu sebagai pasangan hidup,
tiada dating ,tiada perhubngan berduaan yang ada dengan kehadiran kedua ibu bapa,berusaha merapatkan hubungan dengan kedua ibu bapa perempuan itu.

bercinta dengan batas syara, sakitnya sekejap, tapi manisnya insyaAllah sampai ke syurga.
semakin banyak kemanisan yang diteguk sebelum perkahwinan,semakin hambar dan tawar perkahwinan yang didirikan.

cinta sebelum kahwin ada tetapi dikawal dengan batas syara
yang tak ada bercouple sebelum kahwin~
*ღ Jika ALLAH tidak memberimu seseorang yang kamu impikan, semoga Dia menghadirkan seseseorang yang MENGIMPIKANMU..

ღ Bila ALLAH tidak memberimu seseorang yang kamu rindukan, semoga Dia menghadirkan seseorang yang MERINDUKANMU..

ღ Bila ALLAH tidak memberimu seseorang yang kamu dambakan, semoga Dia memberimu seseorang yang MENDAMBAKANMU..

ღ Bila ALLAH tidak menyatukanmu dengan seseorang yang kamu cintai, semoga Dia menghadirkan seseorang yang MENCINTAIMU..

Yang bukan HANYA kerana apa yang ada PADAMU tetapi apa adanya DIRIMU..semoga ALLAH memberikan kita yang TERBAIK dengan segala keindahan hati & KETAQWAANNYA, insyaAllah…
>_<
*Mengapa pilih " SINGLE " masa muda ?

1.Elak MAKSIAT
2.Elak FITNAH
3.Jimat WANG
4.Hargai MASA ( Al-As )
5.HARAM untuk " COUPLE " bagi Muslim

Haha ! Jodoh terbaik itu sudah di tentukan Allah SWT , CINTA hanya mainan syaitan ...
Bak kata Ustaz Azhar Idrus ( Original ) , HARAM cinta wanita kalau xda niat untuk kahwin nya ... :)

Aku mencintainya, tanpa melihat kata "SEMPURNA" . . .
Aku mencintainya dengan melihat segala kelebihan dan kekurangan yang ia miliki ..
Aku mencintainya dengan segala kesabaran dan keikhlasan hatiku . . .
Aku mencintainya dengan melihat agamanya, bukan fizikalnya . . .
Aku mencintainya dengan sebentuk cinta yang ku punya . . .
Aku mencintainya tanpa melebihi rasa cintaku padaNYA .

♥ Jika kau mencintaiku karena Allah jangan dekati aku ♥

♥ Jika kau mencintaiku karena Allah jangan menggodaku ♥

♥ Jika kau mencintaiku karena Allah jangan merayuku ♥

♥ Jika kau mencintaiku karena Allah jaga izzahmu denganku ♥

♥ Jika kau mencintaiku karena Allah jangan menyentuhku ♥

♥ Jika Mencintaiku karena Allah jagalah hatimu dan hatiku agar tetap Mencintai-Nya ♥

JIKA BENAR LELAKI ITU MENCINTAMU..♥..♥..♥..♥..

♥ Dia tidak akan MENYENTUHMU sebelum menikah denganmu ♥
♥ Dia tidak akan MEMANGGILMU SAYANG sebelum menikah denganmu♥
♥ Dia tidak akan MELIHAT AURATMU sebelum menikah denganmu ♥
♥ Dia takkan menyebabkanmu LALAI DARI MENJADI HAMBA ALLAH YANG BAIK ♥

semoga kita bisa mengambil hikmah dalam setiap kejadian.

Dan bilamana ada kata maupun penulisan yang salah mohon di benarkan
Salah dan Hilaf andai ada kata yang kurang berkenan mohon ma'afkan
saya Hanya Insaniah fakir Hamba Allah yang tiada daya dan Upaya

Dipersilahkan bagi yang ingin share or copas jikalau bermanfa'at,

*♥*•*´¨`*•.*♥*.•*´¨`*•. ♥♥~*♥**♥*~♥♥ .•*´¨`*•.*♥*.•*´¨`*•*♥*
(¯`v´¯) ♥♥♥•♥•♥
`·.¸.·´ ♥♥.........¸.·´
Semoga bermanfaat...
♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫

Barakallaahu fiykum wa jazzakumullah khoir

semoga bermanfa'at..Insya Allah

♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫
Salam Ukhuwah fillah
(¯`v´¯) ♥♥♥•♥•♥
`·.¸.·´ ♥♥.........¸.·´... ¸.·´¨) ¸.·*¨)♥
ƸӜƷ.¸¸¸.••..ƸӜƷ..••.¸¸¸.ƸӜƷ
♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♫♥♥♫

♫•*¨*•.¸¸ﷲ¸¸.•*¨*•♫♥::♥::♥ hamba ♥::♥::♥♫•*¨*•.¸¸ﷲ¸¸.•*¨*•♫

(¯`v´¯).♥ Aamiin ya Robbal 'alamiin ♥.(¯`v´¯)
`·.¸.·`(´'`v´'`) ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥(´'`v´'`)`·.¸.·`
..♥♥..♥`•.¸.•´.(¯`v´¯)(¯`v´¯).`•.¸.•´♥..♥♥..
♥•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♥♥♥♥•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♥

♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥.

Prinsip ABC

A mbil yang baik

B uang yang buruk

C iptakan yang baru

ღღ ANA UHIBUKKA LADZI AHBABTANI LAHUUღღ

(¯`v´¯)♥SALAM SANTUN UKHUWAH♥.(¯`v´¯)
`·.¸.·`(´'`v´'`) ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥(´'`v´'`)`·.¸.·`

0 000:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...